A

A

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)
† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

Κυριακή 6 Σεπτεμβρίου 2020

ΩΣ ΤΕΚΝΑ ΦΩΤΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΕΙΤΕ (π.Ευθυμίου Μπαρδάκα)

 


ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ
(Εφεσίους ε’8 – 19)

"Αδελφοί, ως τέκνα φωτός περιπατείτε: ο γάρ καρπός του Πνεύματος εν πάση αγαθωσύνη και δικαιοσύνη και αληθεία, δοκιμάζοντες τί εστιν ευάρεστον τω Κυρίω. Και μή συγκοινωνείτε τοις έργοις τοις ακάρποις του σκότους, μάλλον δέ και ελέγχετε: τα γάρ κρυφή γινόμενα υπ’ αυτών, αισχρόν εστι και λέγειν. Τα δέ πάντα ελεγχόμενα υπό του φωτός φανερούται: πάν γάρ το φανερούμενον, φώς εστι".

"Τέκνα φωτός" θέλει ο Απόστολος Παύλος τούς χριστιανούς, γι αυτό παρακινεί τους Εφεσίους και όλους μας : "ως τέκνα φωτός περιπατείτε".
Αδελφοί, γράφει, να συμπεριφέρεστε σαν παιδιά φωτός, δηλαδή να λάμπει η ζωή σας από αρετή και η διαγωγή σας να είναι φωτεινή, απαλλαγμένη από κάθε κακία και αμαρτία.
Πρέπει να γνωρίζουμε πώς
Φώς καί σκότος είναι δύο έννοιες πού σχετίζονται μέ τήν παρουσία καί τήν απουσία του Θεού. Πρίν ἀπό τή δημιουργία του κόσμου κυ­κυριαρχούσε τό σκο­τά­δι καί ὁ Θε­ός ήταν εκείνος πού έφερε τό φώς μέ τήν παρουσία του, γιατί , όπως μας μίλησε καί ὁ ίδιος ὁ Χριστός, αὐ­τός είναι τό φώς του κόσμου.
Τι θα πεί αναλυτικότερα να είσαι "τέκνο φωτός"?
Θα πεί να είσαι παιδί του Θεού, ο οποίος είναι φώς.
Να έχεις αναγεννηθεί από Εκείνον.
Να φωτίζεσαι από Εκείνον.
Να μιμήσε Εκείνον, όπως το παιδί μιμείται τον πατέρα του.
Επίσης "τέκνο φωτός" σημαίνει να παρουσιάζεις στη ζωή σου τους καρπούς του Αγίου Πνεύματος
Και αναφέρει ο Απόστολος τρείς τέτοιους καρπούς για να δείξει πώς φέρεται αυτός πού θέλει να είναι "τέκνον φωτός".
Πρέπει, να φέρεται "εν πάση αγαθοσύνη και δικαιοσύνη και αληθεία"
Δηλαδή να έχει καλοσύνη, να μη αδικεί κανέναν, να συμπεριφέρεται με ειλικρίνεια και ευθύτητα.
Όποιος εχει τέτοιους καρπούς είναι ΤΕΚΝΟΝ ΦΩΤΟΣ! Η ζωή του είναι φωτεινή, το παράδειγμά του ακτινοβολεί.

****************
Το δεύτερο πού ζητάει ο Απόστολος από τους πιστούς είναι, να μη γίνονται αυτοί συνένοχοι σε έργα πονηρά.
Αντιθέτως να ελέγχουν τα έργα αυτά : "ΜΗ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΕΙΤΕ ΤΟΙΣ ΕΡΓΟΙΣ ΤΟΙΣ ΑΚΑΡΠΟΙΣ ΤΟΥ ΣΚΌΤΟΥΣ ΜΑΛΛΟΝ ΔΕ ΚΑΙ ΕΛΈΓΧΕΤΕ"
Γιατί πώς είναι δυνατόν ένας πού είναι "τέκνο φωτός" να συμμετέχει σε έργα του σκότους??? Εάν αναμιχθεί ο πιστός με τούς πονηρούς και τα πονηρά, αμέσως παύει να ειναι φωτεινός.
Μολύνεται, δηλητηριάζεται, μπαίνει στο σκοτάδι, γίνεται αιχμάλωτος του πονηρού
Γι αυτό φωνάζει ο Απόστολος ΝΑ ΠΡΟΣΈΧΟΥΜΕ. Γιατί τα πλοκάμια της αμαρτίας εκτείνονται παντού και επιχειρούν να περιτυλίξουν κάθε άνθρωπο που δεν επαγρυπνεί
Με υποσχέσεις, με ταξίματα και μεθοδείες η αμαρτία γοητεύει κάθε χριστιανό που αμελεί τις υποχρεώσεις και τα καθήκοντά του.
Ο πιστός όμως προσέχει.
Φωτιζόμενος από τον λόγο και την χάρη του Θεού απαντά σταθερά ΟΧΙ στα έργα και τα όργανα του σκότους.
Δεν δέχεται ούτε συζήτηση και διώχνει κάθε σκέψη ακόμα περί συμμετοχής σε έργα πονηρά, ύποπτα, αισχρά, παράνομα, δόλια, σκοτεινά, ΣΕ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΈΧΟΥΝ ΣΤΟ ΦΩΣ.....
Οι πονηροί αποθρασύνονται όταν οι άλλοι αδιαφορούν.
Ο Χριστιανός, κατά τον Αποστολο Παύλο, πρέπει να παίρνει και αυστηρή στάση απέναντι αυτών των έργων. Να αποθαρρύνει αυτούς που ζητούν συνένοχους και με κάθε τρόπο να αντιστέκεται στο κακό.
****************

Επειδή ο κόσμος είναι γεμάτος σκάνδαλα και πειρασμούς, γι αυτό ο Απόστολος συμβουλεύει : "ΒΛΈΠΕΤΕ ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΏΣ ΠΕΡΙΠΑΤΕΙΤΕ, ΜΗ ΩΣ ΑΣΟΦΟΙ ΑΛΛ ΩΣ ΣΟΦΟΙ"
Προσέχετε πως ακριβώς συμπεριφέρεσθε, να μη είστε ασύνετοι αλλά συνετοί και σοφοί.
Η προσοχή αυτή πρέπει να είναι γνώρισμα του αγωνιστού χριστιανού και πρέπει να την έχουμε ανεπτυγμένη σε μεγάλο βαθμό. Γιατί μας κυκλώνει το κακό και οι πειρασμοί μας περιστοιχίζουν.
Έχουμε πολύτιμο θησαυρό να φυλάξωμε, την αθάνατη ψυχή μας. Και είναι ανάγκη να προσέχουμε πώς ζούμε, πού πηγαίνουμε, τι κάνουμε και τι λέμε.
Αυτό εννοεί ο Απόστολος όταν γράφει : "ΒΛΈΠΕΤΕ ΟΥΝ ΠΩΣ ΑΚΡΙΒΏΣ ΠΕΡΙΠΑΤΕΙΤΕ".
Προσέχετε πως ζείτε. Και προσθέτει: "ΜΗ ΩΣ ΑΣΟΦΟΙ ΑΛΛ ΩΣ ΣΟΦΟΙ".
Σοφός και συνετός είναι εκείνος που ζεί με προσοχή και φόβο Θεού και επειδή και τώρα, οπως τότε, ΑΙ ΗΜΕΡΑΙ ΠΟΝΗΡΑΙ ΕΙΣΊ, δεν αφήνει τον καιρό του να περνά άσκοπα με φλυαρίες και άχρηστες ασχολίες.
Με ζήλο τον αξιοποιεί για την πνευματική του προκοπή.
Τρέχει σε έργα αγάπης και προσφοράς
ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ (Εφεσ.ε'8-19) π.Ευθύμιος Μπαρδάκας