A

A

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)
† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

ⲬⲢⲒⲤⲦⲞⲤ ⲀⲚⲈⲤⲦⲎ ! ⲀⲖⲎⲐⲰⲤ ⲀⲚⲈⲤⲦⲎ !

ⲬⲢⲒⲤⲦⲞⲤ ⲀⲚⲈⲤⲦⲎ ! ⲀⲖⲎⲐⲰⲤ ⲀⲚⲈⲤⲦⲎ !
✞ Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος ✞

Πέμπτη 10 Αυγούστου 2023

ΠNEYMATIKΗ ΜΑΣΤΙΓΑ Ο ΕΓΩΪΣΜΟΣ

 

Ο Θεὸς ὑπερηφάνοις ἀντιτάσσεται, ταπεινοῖς δὲ δίδωσι χάριν.
(Α' επιστολη του Πέτρου, κεφ. Ε, στ.5).

Ούτε τρικυμία, ούτε θύελλα, ούτε απρόβλεπτη θαλασσοταραχή ή κακοκαιρία… Μόνον ο ανόητος εγωισμός, μόνον η προκλητική ανθρώπινη έπαρση. “Αυτό το πλοίο ούτε ο ίδιος ο Θεός δεν μπορεί να το βυθίσει!” είπε ο σχεδιαστής του Τιτανικού Τόμας Άντριους ο οποίος χάθηκε μαζί με το δημιούργημά του στα παγωμένα νερά του Ατλαντικού.

Ο αβύθιστος Τιτανικός κείτεται σχεδόν έναν αιώνα σιωπηλός και νικημένος, στην υγρή και σκοτεινή αγκαλιά του Ατλαντικού, για να μας θυμίζει κάτι πολύ χρήσιμο για τον καθένα μας:

“Ο εγωισμός είναι η φονικότερη πνευματική - ψυχική αρρώστια”.

Οι άνθρωποι της έπαρσης, του εγωισμού, της φιλαυτίας, δεν καταλαβαίνουμε τίποτα από το σταυρό και τον σταυρωμένο Ιησού Χριστό. Έστω κι αν μπαινοβγαίνουμε σε μια Εκκλησία και ακούμε κηρύγματα με τα οποία συμφωνούμε, εάν δεν συσταυρωθεί ο εγωισμός μας μαζί με τον Ιησού Χριστό, δεν θα συναναστηθούμε μαζί του καινούργιοι, λυτρωμένοι, αναγεννημένοι χριστιανοί, πραγματικά παιδιά του Ουράνιου Πατέρα μας.

Ας μείνουμε στην απλότητα, την ταπείνωση, την πίστη, την αγάπη στον Κύριό μας. Και με αυτά ας είναι γεμάτη η ζωή μας, η ψυχή μας και η μέρα μας. Είναι η μόνη βεβαιότητα, η μόνη σιγουριά και ασφάλεια. 

Π. Κωνσταντίνος Παπανάτσιος