A

A

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)
† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

ΚⲀⲖⲎ ⲤⲀⲢⲀΚⲞⲤⲦⲎ! ΚⲀⲖⲞⲚ ⲀⲄⲰⲚⲀ!

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020

ΑΥΤΟΑΝΑΘΕΜΑΤΑ...

Όταν υπάρχει ζήτημα Πίστεως, οι Ορθόδοξοι οφείλουν να αποτειχίζονται από τους πεπτωκότες σε αιρέσεις ή σχίσματα, ώστε με την στάση τους αυτήν, αφενός μεν να μη γίνονται συνυπεύθυνοι στην πτώση, αφετέρου δε να προκαλέσουν την Συνοδική Κρίση· την εξουσία όμως του "αναθεματίζειν" αυτούς, την έχει μόνο η Σύνοδος των Επισκόπων.
Είναι λεονταρισμός λοιπόν το να αρπάζει κάποιος την Κρίση της Συνόδου εκφωνώντας δικά του "αναθέματα", ενώ να μην τολμά να πράξει το μόνο που έχει δικαίωμα να πράξει, δηλαδή την αποτείχιση!
Και ιδού τα αποτελέσματα ενός τέτοιου λεονταρισμού:
Ο π. Άγγελος μνημονεύει τον Κυθήρων Σεραφείμ. Ο Κυθήρων Σεραφείμ μνημονεύει τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μνημονεύει τον ψευδοΚιέβου Επιφάνιο.
Ο π. Άγγελος αναθεματίζει τον ψευδοΚιέβου Επιφάνιο, αλλά και όσους κοινωνούν μαζί του (κατά το "ο ακοινωνών ακοινωνήτω" κλπ.), επομένως και τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Όμως έτσι αναθεματίζεται και ο Κυθήρων Σεραφείμ, ως κοινωνών μετά του ακοινωνήτου Ιερωνύμου. Επομένως ο π. Άγγελος (ως κοινωνών μετά του Κυθήρων) ...αυτοαναθεματίζεται!

Νικόλαος Μάννης
Εκπαιδευτικός