A

A

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)
† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

ΚⲀⲖⲎ ⲤⲀⲢⲀΚⲞⲤⲦⲎ! ΚⲀⲖⲞⲚ ⲀⲄⲰⲚⲀ!

Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020

ΜΗΤΗΡ ΜΕΝ ΕΓΝΩΣΘΗΣ... - Δογματικό Θεοτοκίο (Κείμενο - Μετάφραση - Βίντεο)

«Μήτηρ μὲν ἐγνώσθης, ὑπὲρ φύσιν Θεοτόκε, ἔμεινας δὲ παρθένος, ὑπὲρ λόγον καὶ ἔννοιαν, καὶ τὸ θαῦμα τοῦ τόκου σου, ἑρμηνεῦσαι γλῶσσα οὐ δύναται· παραδόξου γὰρ οὔσης τῆς συλλήψεως Ἁγνή, ἀκατάληπτός ἐστιν ὁ τρόπος τῆς κυήσεως· ὅπου γὰρ βούλεται Θεός, νικᾶται φύσεως τάξις. Διό σε πάντες Μητέρα τοῦ Θεοῦ γινώσκοντες, δεόμεθά σου ἐκτενῶς· Πρέσβευε τοῦ σωθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν». ------- Γνωρίστηκες μέν μητέρα «ὑπέρ φύσιν» Θεοτόκε,·ἔμεινες δέ παρθένος πέρα ἀπό κάθε λόγο καί ἔννοια. Καί τό θαῦμα τοῦ τόκου σου ἀδυνατεῖ νά ἑρμηνεύσει γλῶσσα ἀνθρώπινη. Διότι, ὅταν ἡ σύλληψη, Ἁγνή, εἶναι παράδοξη, ἀκατάληπτος εἶναι καί ὁ τρόπος τῆς γεννήσεως. Γιατί ἐκεῖ πού θέλει ὁ Θεός, ἡττᾶται ἡ τάξη τῆς φύσεως. Διά τοῦτο, ὁμολογοῦντες σε ὅλοι Μητέρα τοῦ Θεοῦ, σέ παρακαλοῦμε ἐκτενῶς· πρέσβευε (στόν Θεόν) νά σώσει τίς ψυχές μας.