A

A

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)
† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

ⲬⲢⲒⲤⲦⲞⲤ ⲀⲚⲈⲤⲦⲎ ! ⲀⲖⲎⲐⲰⲤ ⲀⲚⲈⲤⲦⲎ !

ⲬⲢⲒⲤⲦⲞⲤ ⲀⲚⲈⲤⲦⲎ ! ⲀⲖⲎⲐⲰⲤ ⲀⲚⲈⲤⲦⲎ !
✞ Χριστὸς ἀνέστη ἐκ νεκρῶν, θανάτῳ θάνατον πατήσας καὶ τοῖς ἐν τοῖς μνήμασι ζωὴν χαρισάμενος ✞

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2020

ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ 2020 (Ομιλία Μητροπολίτου Αττικής και Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου)


 

"ΦΩΝΗ ΑΓΩΝΙΑΣ." ΄Άρθρο του Σεβ. Μητρ. Αττικής και Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου



Αυτό που βιώνουμε από τον «άγιο» κορωνοϊό, είναι ότι έχουμε «ξεπαγιάσει». Λέω «άγιο» διότι στα Άγια απαγορεύεται να λιτανεύονται έξω στον κόσμο, ενώ «αυτός» κυκλοφορεί ελεύθερα.

Εννέα ολόκληρους μήνες βιώνουμε μία παγωμάρα μακριά από τις παραδόσεις μας, ενώ παράλληλα η βομβαρδιστική προπαγανδιστική τρομολαγνεία των άγευστων της ΖΩΗΣ κυριαρχεί σε όλο της το μεγαλείο.

Απ’ ότι φαίνεται, αυτό είναι οργανωμένο σχέδιο, όχι για τη σωτηρία της ζωής των συνανθρώπων μας, αλλά για τη δομημένη και συστηματική αποχριστιανοποίηση της Ορθόδοξης Ελλάδας. Διότι αν ενδιαφερόντουσαν πραγματικά για την υγεία των ανθρώπων, πολλά θα έπρεπε να έχουν θεραπευθεί και τακτοποιηθεί εδώ στον τόπο μας, που χρόνια τώρα επιβαρύνουν την υγεία των συμπολιτών μας.

Στην πρώτη καραντίνα, δίχως μάσκες, δίχως όλη αυτή την προστασία για την ζωή μας, και δεν είχαμε τόσα κρούσματα. Τώρα επιβλήθηκε στους ανθρώπους και μάσκες να φορούν παντού και πάντα, και τους απαγορεύθηκε η κυκλοφορία τις βραδινές ώρες, κι όμως τα κρούσματα συνεχώς αυξάνονται! Είναι άραγε αλήθεια όλα αυτά; Τί γίνεται;

Δυστυχώς απ’ ότι φαίνεται η φωνή των συνειδητών φιμώνεται  και το λυπηρό είναι ότι όλοι αυτοί οι οποίοι σήμερα είναι σε υπουργικές θέσεις, αυτοί που λαμβάνουν τις αποφάσεις, κι αυτοί που φροντίζουν για την εφαρμογή τους, μετά από κάποιους μήνες ή από ένα ή δύο χρόνια, θα φύγουν και θα ξεχαστούν, έχοντας ωστόσο εργαστεί καταλλήλως εις βάρος της Ορθοδοξίας και «δήθεν» υπέρ της υγείας μας.

Έχουμε συνειδητοποιήσει τι γίνεται σήμερα, για το αύριο;

«Εάλω η Ορθόδοξη Εκκλησία»;

Μας οδηγούν σε «εξαφάνιση»;

Μπαίνει «λουκέτο»;

Μήπως ήλθε ο καιρός να βγούμε να μιλήσουμε άπαντες; 

Πρέπει να αφυπνιστεί ο λαός, να ξυπνήσει η συνείδηση του Ορθοδόξου! Επιτέλους!

Όχι Μεγάλη Σαρακοστή, όχι Μεγάλη Εβδομάδα, όχι εορτή του Πάσχα, όχι λιτανείες, όχι Δεκαπενταύγουστο, όχι  Χριστούγεννα. Τι γίνεται εδώ;

Την ώρα που σε όλους τους δημόσιους χώρους επικρατεί φοβερός συνωστισμός!

Κατάφεραν οι «προστάτες» να  περάσουν το μήνυμα και την εικόνα ότι ο εκκλησιασμός είναι «εστία» που μεταφέρει  ασθένειες.

Αισθάνομαι ότι θα δεχθούμε μεγάλο ταρακούνημα από τον Ιησού προς συμμόρφωσή μας. Και μας αξίζει.

Δυστυχώς θα μας εμέσει.

Για όσα γράφω δε σημαίνει ότι ο κορωνοϊός δεν υπάρχει.

Αυτός υπάρχει και σίγουρα έχουμε καθήκον να προστατευθούμε και να προστατεύσουμε τους συνανθρώπους μας.

Αλλά απ’ ότι φαίνεται δεν κινδυνεύουμε τόσο από τον κορωνοϊό, όσο από αυτούς που διαχειρίζονται τον κορωνοϊό, οι οποίοι μάλλον έχουν ως πορισμό τη συνέπεια και τη νομιμοφροσύνη των πολιτών.

Κι όσον αφορά σε εκείνους οι οποίοι αντιμετωπίζουν τη Μάνα του Γένους, την Ορθόδοξη Εκκλησία, ως μητριά, καλό θα είναι να γνωρίζουν ότι και ο πιο μικρός χώρος της ή και το τελευταίο πρόσωπο αληθινού πιστού της, Χριστιανού, είναι ένα ηφαίστειο. Ένα ηφαίστειο το οποίο μπορεί κάποιους να "απειλεί" και κάποιους να "εξαφανίσει".

Η δύναμη της Ορθόδοξης Εκκλησίας είναι τεράστια. Ούτε «συγκρίνεται», ούτε «ζυγίζεται». Και όσοι προσπάθησαν να αναμετρηθούν μαζί Της, εξαφανίστηκαν και ξεχάστηκαν.

Δε μιλάω με εμπάθεια ή οργή, μιλάω με πόνο και αγωνία.







Κυριακή 29 Νοεμβρίου 2020

ΚΥΡΙΑΚΗ ΑΓΙΟΥ ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΟΥ - Εὐαγγέλιον - Ὁ τελῶνης πού ἔγινε Εὐαγγελιστής




 

9 Καὶ παράγων ὁ Ἰησοῦς ἐκεῖθεν εἶδεν ἄνθρωπον καθήμενον ἐπὶ τὸ τελώνιον, Ματθαῖον λεγόμενον, καὶ λέγει αὐτῷ· Ἀκολούθει μοι. καὶ ἀναστὰς ἠκολούθησεν αὐτῷ. 10 Καὶ ἐγένετο αὐτοῦ ἀνακειμένου ἐν τῇ οἰκίᾳ, καὶ ἰδοὺ πολλοὶ τελῶναι καὶ ἁμαρτωλοὶ ἐλθόντες συνανέκειντο τῷ Ἰησοῦ καὶ τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ. 11 καὶ ἰδόντες οἱ Φαρισαῖοι εἶπον τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ· Διατί μετὰ τῶν τελωνῶν καὶ ἁμαρτωλῶν ἐσθίει ὁ διδάσκαλος ὑμῶν; 12 ὁ δὲ Ἰησοῦς ἀκούσας εἶπεν αὐτοῖς· Οὐ χρείαν ἔχουσιν οἱ ἰσχύοντες ἰατροῦ, ἀλλ’ οἱ κακῶς ἔχοντες. 13 πορευθέντες δὲ μάθετε τί ἐστιν, Ἔλεον θέλω καὶ οὐ θυσίαν· οὐ γὰρ ἦλθον καλέσαι δικαίους, ἀλλὰ ἁμαρτωλούς εἰς μετάνοιαν. 


Ἀπόδοση:

 9 Καθώς δε ο Ιησούς επερνούσε από εκεί, είδε ένα άνθρωπον, ονομαζόμενον Ματθαίον, να κάθεται στο γραφείον του μέσα στο τελωνείον, δια να εισπράττη τους φόρους και λέγει εις αυτόν· “έλα κοντά μου”. Και ο Ματθαίος εσηκώθη και τον ακολούθησεν αμέσως. 10 Και ενώ εκάθητο ο Ιησούς στο γεύμα, που προς τιμήν του είχε παραθέσει ο Ματθαίος στο σπίτι του, ιδού πολλοί τελώναι και αμαρτωλοί ήλθαν και εκάθηντο μαζή με τον Ιησούν και τους μαθητάς του. 11 Και όταν είδαν οι Φαρισαίοι τούτο, είπαν στους μαθητάς του· “διατί ο διδάσκαλος σας τρώγει μαζή με τους τελώνας και τους αμαρτωλούς;” 12 Ο δε Ιησούς, όταν ήκουσε τα λόγια αυτά, τους είπε· “δεν χρειάζονται ιατρόν οι υγιείς, αλλ' οι άρρωστοι. 13 Πηγαίνετε δε στους ερμηνευτάς των Γραφών, δια να μάθετε τι σημαίνει· ευσπλαγχνίαν θέλω και όχι τυπικήν θυσίαν. Διότι εγώ δεν ήλθα να καλέσω εκείνους που νομίζουν τον ευατόν των δίκαιον, αλλά τους αμαρτωλούς, δια να τους οδηγήσω εις την μετάνοιαν και σωτηρίαν”.


Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΤΘΑΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΙ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΗΣ

(Ὁ τελῶνης πού ἔγινε Εὐαγγελιστής)

Ο Απόστολος Ματθαίος, γιος του Αλφαίου, ήταν τελώνης (στα χρόνια του Χριστού, οι τελώνες ήταν οι εφοριακοί της εποχής, φοροεισπράκτορες και είχαν κακή φήμη). Όταν τον είδε καθήμενο ο Κύριος στην Καπερναούμ, γνωρίζοντας την αγαθή διάθεσή του, τού είπε: "Ακολούθει μοι. Και αναστάς ηκολούθησεν αυτώ" (Ματθ. 9, 9). Ο Ματθαίος χωρίς δεύτερη σκέψη, άφησε την εργασία του και από τότε ήταν δίπλα Του.

Μετά απ' αυτό ο Ματθαίος προετοίμασε γεύμα στο σπίτι του για τον Κύριο Ιησού Χριστό. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία στον Κύριο να εκφράσει ορισμένες αλήθειες για την έλευσή Του στη γη.

Αφού δέχθηκε τη χάρη του Αγίου Πνεύματος στην Πεντηκοστή, ο Άγιος Απόστολος Ματθαίος έγραψε το πρώτο Ευαγγέλιο, στην αραμαϊκή γλώσσα. Λίγο αργότερα μεταφράστηκε στην ελληνική γλώσσα: το ελληνικό κείμενο έχει φθάσει μέχρις εμάς, ενώ το αραμαϊκό χάθηκε. Λέγεται γι' αυτόν τον Ευαγγελιστή ότι ποτέ δεν έβαλε κρέας στο στόμα του, αλλά έτρωγε μόνο λαχανικά και φρούτα.

Κήρυξε για τον Χριστό στους Ιουδαίους, τους Πάρθους, τους Μήδους και τους Αιθίοπες. Στην Αιθιοπία όρισε Επίσκοπο τον ακόλουθό του Πλάτωνα και ύστερα αποσύρθηκε στη μόνωση της ησυχίας, προσευχόμενος στο όρος, όπου ο Κύριος του παρουσιάστηκε.

Ο Ματθαίος βάπτισε τη σύζυγο και τον γιό του πρίγκιπα της Αιθιοπίας, γεγονός που εξόργισε τον πρίγκιπα, ο οποίος έστειλε στρατιώτες να του φέρουν δέσμιο τον Ματθαίο για να δικαστεί. Οι στρατιώτες όμως επέστρεψαν άπραγοι και είπαν στον άρχοντα ότι άκουσαν μεν την φωνή του Ματθαίου, αλλά όμως δεν μπόρεσαν να τον δουν με τα μάτια τους! Τότε ο πρίγκιπας έστειλε δεύτερο κλιμάκιο της φρουράς του. Όταν πλησίασαν τον απόστολο οι στρατιώτες, έλαμπε το πρόσωπό του με φως υπερκόσμιο, τόσο δυνατό μάλιστα που δεν μπορούσαν να τον αντικρίσουν. Έντρομοι πέταξαν καταγής τα όπλα τους και επέτρεψαν στη βάση τους.

Ο πρίγκιπας αποφάσισε πια να πάει ο ίδιος να τον βρει. Όμως όταν συναντήθηκαν ο Ματθαίος ακτινοβολούσε τόσο ώστε ο πρίγκιπας τυφλώθηκε αμέσως! Ο Απόστολος όμως είχε ευσπλαχνική καρδιά: προσευχήθηκε στον Θεό και ο πρίγκιπας βρήκε ξανά το φως του. Δυστυχώς είδε μόνο με τα φυσικά μάτια και όχι με τα πνευματικά , διότι πάραυτα συνέλαβε τον Ματθαίο και τον υπέβαλε σε βάναυσα βασανιστήρια. Δύο φορές ανάφθηκε μεγάλη φωτιά επάνω στο στήθος του, αλλά η δύναμη του Θεού τον διαφύλαξε σώο και αβλαβή.

Ύστερα ο απόστολος προσευχήθηκε θερμά και παρέδωσε το πνεύμα του. Ο πρίγκιπας πρόσταξε να τοποθετηθεί το σώμα του μάρτυρος σ' ένα σιδερένιο κιβώτιο και να πεταχτεί στη θάλασσα, ώστε να χαθεί. Όμως ο άγιος εμφανίστηκε στον Επίσκοπο Πλάτωνα και του είπε πού μπορούσε να εντοπίσει το κιβώτιο με τη σορό. Ο Επίσκοπος το ανέσυρε από τη θάλασσα και πράγματι αντίκρισε μέσα τη σορό του Ματθαίου.

Μετά απ' το νέο αυτό θαύμα ο πρίγκιπας συγκλονίστηκε, βαπτίστηκε κι έλαβε το όνομα Ματθαίος. Στη συνέχεια εγκατέλειψε όλα τα μάταια του κόσμου, έγινε πρεσβύτερος και διακονούσε την Εκκλησία θεαρέστως!

Όταν αναπαύθηκε ο Επίσκοπος, ο Άγιος Απόστολος Ματθαίος εμφανίστηκε στον πρεσβύτερο Ματθαίο και τον συμβούλευσε να δεχθεί ν' αναλάβει την επισκοπή. Πράγματι, αυτό έγινε. Ο νέος Επίσκοπος Ματθαίος ποίμανε επί πολλά χρόνια θεαρέστως την Εκκλησία, μέχρι που ο Θεός τον κάλεσε στην αιώνια βασιλεία Του.

Ο Άγιος Ευαγγελιστής Ματθαίος εορτάζει στις 16 Νοεμβρίου. 


Πηγή: Από το βιβλίο: «Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς - Πνευματικό ημερολόγιο
- Ο Πρόλογος της Αχρίδος - Βίοι Αγίων, Ύμνοι, Στοχασμοί και Ομιλίες για κάθε ημέρα του χρόνου.
Νοέμβριος» ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ



Ἀπολυτίκιον
Ἦχος γ’.
Ἀπόστολε Ἅγιε, καὶ Εὐαγγελιστὰ Ματθαῖε, πρέσβευε τῷ ἐλεήμονι Θεῷ, ἵνα πταισμάτων ἄφεσιν, παράσχῃ ταῖς ψυχαῖς ἡμῶν.


Ἕτερον Ἀπολυτίκιον 
Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.
Θείας ἤκουσας, φωνῆς τοῦ Λόγου, καὶ τῆς πίστεως, τὸ φῶς ἐδέξω, καταλείψας τελωνείου τὸν σύνδεσμον ὅθεν Χριστοῦ τὴν ἀπόρρητον κένωσιν, εὐηγγελίσω Ματθαῖε Ἀπόστολε. Καὶ νῦν πρέσβευε, δοθήναι τοὶς σὲ γεραίρουσι, πταισμάτων ἱλασμὸν καὶ μέγα ἔλεος.


Κοντάκιον
Ἦχος δ’. Ὁ ὑψωθεὶς.
Τοῦ τελωνείου τὸν ζυγὸν ἀποῤῥίψας, δικαιοσύνης τῷ ζυγῷ προσηρμόσθης, καὶ ἀνεδείχθης ἔμπορος πανάριστος, πλοῦτον κομισάμενος, τὴν ἐξ ὕψους σοφίαν· ὅθεν ἀνεκήρυξας, ἀληθείας τὸν λόγον, καὶ τῶν ῥᾳθύμων ἤγειρας ψυχάς, καθυπογράψας, τὴν ὥραν τῆς κρίσεως.


Ὁ Οἶκος
Ἡ τοῦ ἐχθροῦ με τυραννὶς βιάζεται ἀπλήστως, καὶ τῆς ψυχῆς μου ὅλον τὸν σπόρον καθαρπάζει, Ματθαῖε φίλε τοῦ Χριστοῦ· ἀλλ' αὐτὸς τὸν σπόρον τῶν εὐχῶν σου δεδωκώς, πρὸς σὴν δουλείαν κάρπωσον, καὶ δεῖξον ὑμνῳδόν σου σμικρότατον, καὶ ὑφηγητὴν με τῶν πολλῶν σου καὶ μεγάλων κατορθωμάτων, καὶ τῆς πρὸς Χριστὸν σου σχέσεως, τὰ πάντα παρευθὺς ἐγκαταλείψας, ἠκολούθησας θερμῶς τῷ κεκληκότι, πρῶτος γεγονὼς Εὐαγγελιστὴς ἐν τῷ κόσμῳ, καθυπογράψας τὴν ὥραν τῆς κρίσεως. 

Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2020

«Οι Γαδαρηνοί των ημερών μας» Άρθρο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αττικής και Βοιωτίας κ. Χρυσοστόμου

 




Είναι πασιφανές ότι ζούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις με όλη τη πορεία και τις ραγδαίες εξελίξεις παγκοσμίως, αφορμής δοθείσης της θανατικής πανδημίας -όπως την αποκαλούν- του κορωνοϊού.

Από τη στιγμή που επιβλήθηκαν τα μέτρα για τη προστασία του πολίτη, πολλά ειπώθηκαν ιδιαιτέρως από τα ιντερνετικά κανάλια δημιουργώντας στη σκέψη των απλών πολιτών μόνο σύγχυση εξαιτίας των αντίθετων απόψεων των ανθρώπων της λεγομένης επιστημονικής κοινότητος. Δεν θα αναλύσω κάτι από τις εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις μεταξύ των επιστημόνων για το θέμα του ιού. Μπορεί ο κάθε ενδιαφερόμενος να ανατρέξει στο internet που ποικίλλει πληροφοριών και να ενημερωθεί καταλλήλως.

Μέσα σε αυτή την απόλυτη τρομολαγνεία που μεταφέρουν τα ΜΜΕ στον αγωνιζόμενο βιοπαλαιστή, δίχως να του αφήνουν περιθώριο σκέψης, τον κατευθύνουν σε δρόμους όπου εκπληρώνονται στόχοι ανθρώπων άγευστων της ΖΩΗΣ.

Εννοείται πως έχουμε καταλάβει ότι ο κορωνοϊός ιδιαιτέρως στην Ελλάδα είναι απόλυτα αλλεργικός. Αλλεργικός στο Πάσχα, αλλεργικός στον Δεκαπενταύγουστο, αλλεργικός στο μήνα Δεκέμβριο εν όψει των Χριστουγέννων.

Τις τελευταίες ημέρες κοινοποιήθηκε στην Ελληνική επικράτεια από τα αρμόδια Υπουργεία ότι δεν επιτρέπεται η κοινή προσευχή των πιστών μέσα στους Ιερούς Ναούς. Συγκεκριμένα, επιτρέπονται τέσσερα άτομα στη Θεία Λειτουργία, μέσα στα οποία ο Λειτουργός και ο Ιεροψάλτης. Και μάλιστα, αν είναι περισσότεροι εντός του Ναού, ο υπεύθυνος Λειτουργός θα πληρώνει το πρόστιμο των 1500 ευρώ. Κι όχι μόνον αυτό, αλλά δεν επιτρέπεται ο Χριστιανός να μπαίνει σε Ναό για να προσευχηθεί ακόμη και εκτός Λειτουργίας. Αυτά ούτε οι Οθωμανοί που μας είχαν σκλάβους πάνω από τετρακόσια χρόνια, ούτε οι Γερμανοί στην κατοχή μας τα επέβαλαν.

Αγνοούν οι δυστυχείς ότι όσες φορές υπήρχαν θανατικές πανδημίες, σύσσωμοι όλοι, κληρικοί και λαϊκοί, έκαναν κοινές αγρυπνίες και παρακλήσεις με λιτανείες για να φύγει το κακό, το οποίο πάντα έφευγε εφόσον είχαν καρδιακή πίστη. Σήμερα πού είναι η πίστη; Έχει αντικατασταθεί από τον δήθεν ορθολογισμό των Γαδαρηνών, οι οποίοι, αν και γνώρισαν την ψυχών και σωμάτων ιαματική δύναμη του Χριστού, δεν Τον κράτησαν στη ζωή τους· δεν Του κατέθεσαν τα προβλήματα της κοινωνίας τους για να τα επιλύσει ως ο μόνος Ικανός, αλλά... Τον έδιωξαν!

Θέλω να διευκρινίσω και να ξεκαθαρίσω ότι σίγουρα θέλουμε να έχουμε την υγεία μας και σε καμία περίπτωση δεν θέλουμε ούτε τον κορωνοϊό στη ζωή μας, ούτε να γίνουμε αιτία μεταδόσεως αυτού. Είναι πολύ αστείο, αν όχι προκλητικό, να βγαίνουν και να μιλούν από τα ΜΜΕ με τόση εμπάθεια, κακότητα και οργή κατά των Χριστιανών που θέλουν να βρίσκονται στην κοινή προσευχή μέσα στους Ιερούς Ναούς. Τους διαβεβαιώνουμε ότι εμείς είμαστε αφιερωμένοι στην υπηρεσία της ψυχικής και σωματικής υγείας του συνανθρώπου μας, διότι εμείς πιστεύουμε στην αγάπη που λέγεται Ιησούς Χριστός. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπουμε όλοι αυτοί οι άγευστοι της ΖΩΗΣ να παραδίδουν μαθήματα ανθρωπιάς στους αληθινούς ανθρώπους της αγάπης, στους συνειδητούς Χριστιανούς· στους ανθρώπους αυτούς που αναλώνονται με θυσιαστική προσφορά στην αγωνία, στον πόνο και στην ασθένεια του συνανθρώπου μας.

Λύθηκαν όλα τα προβλήματα στη λεηλατημένη Ελλάδα μας από τα ανθρωποφάγα αρπακτικά που την κατάντησαν ανάπηρη και αιμόφυρτη, με τις 350.000 εκτρώσεις ανυπεράσπιστων παιδιών ετησίως, με τα φυτό-φαρμακερά οπωρολαχανικά που αγοράζουμε για το πιάτο μας, με το μολυσμένο αέρα που αναπνέουμε στη Δυτική Αττική από τα διυλιστήρια, με την άθλια σε αρκετά νοσοκομεία της επικράτειας «θαλπωρή» των ασθενών (ασθενείς με εγκεφαλικά επεισόδια σε ράντζο), με την απουσία των οργάνων προστασίας του πολίτη απέναντι στους κλέφτες που αδειάζουν τα με κόπο κεκτημένα των βιοπαλαιστών, και με τόσα, τόσα άλλα.

Από την άλλη, οι υπεύθυνοι για την υγεία μας διασφαλίζουν την προστασία μας αναλώνοντας τα όργανα της τάξης στην «αστυνόμευσή της χώρας» με πρόστιμα και ποινές σε απλούς βιοπαλαιστές που ξαφνικά τους απαγορεύθηκε η απλή μετακίνηση. Τους ευχαριστούμε για τη προστασία που μας παρέχουν, αλλά έχω να δηλώσω ότι πλέον ασφυκτιούμε από τέτοια προστασία. Ειλικρινά, να μας λείπει. Και το λέω αυτό διότι αισθάνομαι φυλακισμένος και εγκλωβισμένος εγώ, ως Χριστιανός και Λειτουργός.

Από τη μία να μας λένε "όχι συνωστισμός στην Εκκλησία, όχι προσκύνημα στους Ναούς", κι από την άλλη οι λαϊκές, τα super markets και τα Μέσα Μεταφοράς να σφύζουν από κόσμο. Δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αυτό δεν είναι δημοκρατία· είναι εμπαιγμός της δημοκρατίας και ρατσισμός κατά των Χριστιανών στην επί δύο χιλιάδες χρόνια Ορθόδοξη χώρα που μεταλαμπάδευσε τον Χριστιανισμό σε όλο τον κόσμο. Για αυτό αγωνίσθηκαν οι ήρωες που το επόμενο έτος, το 2021, θα τιμήσουμε ως πρωταγωνιστές του αγώνα υπέρ της ελευθερίας κατά τον εορτασμό της διακοσιοστής επετείου της Επανάστασης; Όχι βέβαια. Αγωνίσθηκαν για του Χριστού την πίστη την Αγία και της πατρίδος την ελευθερία. Αν ζούσαν οι ήρωες αυτοί και έβλεπαν το πώς αντιμετωπίζουν τη Μάνα του Έθνους, την Ορθόδοξη Εκκλησία, σήμερα, πιστεύω ότι θα τους απέλαυναν από τη χώρα. Και μην πει κάποιος ότι δεν σεβόμαστε τους νόμους. Αντιθέτως, έως τώρα είμαστε νομοταγείς ως οφείλουμε. Όμως με το να αντιμετωπίζουν κάποιοι τους Ορθοδόξους Χριστιανούς τόσο απαξιωτικά, με τόση ειρωνεία και άδικη συμπεριφορά, να γνωρίζουν πως τελικά θα γράψουν τη δική τους απαξιωτική ιστορία στη συνείδηση του Έλληνα και του Χριστιανού, όπως ο κάθε Εφιάλτης και Ιούδας που για κάποια αργύρια πρόδωσαν το Έθνος και τον Θεό τους.

Πηγή: https://www.imab.gr/index.php/latest-news/

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2020

ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΝΩΣΤΗ Η ΩΡΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ ΜΑΣ (Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)




Πολλά πράγματα επιθυμεί να μαθαίνει και να κατανοεί ο νους μας, αγαπητοί μου προπάντων όμως το χρόνο που θα συμβεί η συντέλεια του κόσμου. Γιαυτό ο Παύλος θέλοντας να περιορίσει την ασχολία των ανθρώπων με το πότε θα συμβεί αυτό, γράφει σε μία επιστολή του: «Δεν είναι ανάγκη σε σας, να σας γράψω το χρόνο κατά τον οποίο πρόκειται να γίνει η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου»!.[1]

Ποιο θα ήταν άραγε το κέρδος για μας αν γνωρίζαμε το πότε θα γίνει αυτό; Πέστε μου. Ας υποθέσουμε ότι η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου θα γίνει μετά από είκοσι ή τριάντα χρόνια, ή μετά από εκατό· ποια σημασία μπορεί να έχει αυτό για μας; Μήπως η συντέλεια του κόσμου δεν επέρχεται για τον καθένα με το τέλος της επίγειας ζωής του; Γιατί λοιπόν πονοκεφαλάς και στενοχωριέσαι διερωτώμενος πότε θα συμβεί το κοινό τέλος όλων μας; Αλλά όπως συμβαίνει και με άλλες περιπτώσεις, που αφήνοντας τα ζητήματα που μας αφορούν, ασχολούμαστε με τα ζητήματα των άλλων, και φροντίζουμε περισσότερο για τις ξένες υποθέσεις κι όχι για τις δικές μας, έτσι συμβαίνει και στην προκειμένη περίπτωση· αντί καθένας μας να ενδιαφέρεται για το τέλος της ζωής του, θέλουμε να μάθουμε με κάθε λεπτομέρεια πώς και πότε θα έλθει το κοινό τέλος όλων μας.

Αν όμως θέλετε να μάθετε γιατί είναι άγνωστο για τον καθένα μας το τέλος της ζωής του, και γιατί ο θάνατος έρχεται ξαφνικά σαν τον κλέφτη μες στη νύχτα, θα σας το πω εγώ, εφόσον μάλιστα νομίζω ότι σωστά έχει το πράγμα. Αν ο καθένας μας γνώριζε το τέλος της ζωής του, κανείς μας δε θα φρόντιζε να κάνει ενάρετα έργα στη ζωή του, αλλά, αφού θα γνώριζε ποια είναι η τελευταία ημέρα της ζωής του και θα διέπραττε προηγουμένως άπειρα κακά, θα μετανοούσε λίγο πριν από το τέλος του και θα έφευγε απ’ την παρούσα ζωή απαλλαγμένος από τις αμαρτίες του. Γιατί, αν τώρα που ο φόβος της άγνοιας της ώρας του θανάτου συγκλονίζει όλων τις ψυχές και όλοι, αφού περάσουν όλη τους τη ζωή μες στην αμαρτία, μόλις τις τελευταίες τους στιγμές αποφασίζουν να μετανοήσουν, αν ήταν βέβαιοι για την ώρα που θα πεθάνουν, ποιος απ’ αυτούς θα φρόντιζε ποτέ για την αρετή; Άλλωστε, αν ο καθένας γνώριζε ότι αύριο σίγουρα θα πεθάνει, τίποτε δε θα δίσταζε να πράξει πριν από εκείνη την ημέρα, αλλά και όσους ήθελε θα φόνευε και θα ικανοποιούνταν εκδικούμενος τους εχθρούς του, και αφού προηγουμένως θα ικανοποιούσε τις επιθυμίες του, τότε πλέον θα δεχόταν τον θάνατο.

Εκτός απ’ αυτό, ούτε κι εκείνοι που επέδειξαν πραγματική γενναιότητα θα είχαν κάποια ανταμοιβή, όταν με τόλμη αντιμετώπιζαν τους διάφορους κινδύνους, αφού είναι σίγουρο ότι το θάρρος τους θα το αντλούσαν από τη βεβαιότητά τους ότι δεν ήρθε ακόμη η ώρα να πεθάνουν. Και ο πλέον δειλός θα ριχνόταν ακόμη και στη φωτιά, αφού θα είχε αξιόπιστο εγγυητή ότι δεν υπάρχει κίνδυνος να πάθει κάποιο κακό. Γιατί εκείνος που σκέπτεται ότι είναι δυνατόν να χάσει τη ζωή του σε κάποιο κίνδυνο από εκείνους που πρόκειται να εκτελεί, και ο οποίος γνωρίζει ότι θα ζήσει αν δεν εκτεθεί στον κίνδυνο αυτό, και ότι κινδυνεύει να σκοτωθεί αν εκτεθεί σ᾽ αυτόν, τότε αυτός θα έχει να παρουσιάσει σίγουρη απόδειξη για την προθυμία του και την περιφρόνηση που επέδειξε για την παρούσα ζωή.

Κι εκείνος που έχει πραγματικά φιλοσοφική σκέψη και κατευθύνεται στη ζωή του με την ελπίδα της απόλαυσης των μελλόντων αγαθών, ούτε κι αυτόν τον θάνατο θα τον θεωρήσει ως πραγματικό θάνατο, αλλά όταν δει μπροστά του να κείτεται κάποιος νεκρός, δεν θα πάθει ότι παθαίνουν οι πολλοί σε παρόμοιες περιστάσεις, γιατί θα σκέπτεται τα στεφάνια που χαρίζει ο Θεός. Και όπως ο γεωργός όταν βλέπει το σιτάρι σκορπισμένο στον αγρό του, δε λυπάται, ούτε γίνεται κατηφής, έτσι και ο δίκαιος, ο οποίος έχει πετύχει κατορθώματα αρετής και καθημερινά ζει με την προσδοκία της Βασιλείας του Θεού, όταν δει το θάνατο να έρχεται δεν στενοχωριέται, όπως οι περισσότεροι από τους ανθρώπους, ούτε θορυβείται, ούτε ταράσσεται, γιατί γνωρίζει ότι ο θάνατος για κείνους που έζησαν ενάρετη ζωή, είναι μετάθεση σε μια καλύτερη ζωή, ένα ταξίδι σ᾽ έναν καλύτερο τόπο, και δρόμος που οδηγεί στα στεφάνια που χαρίζει ο Θεός.

 

[Λόγος περί θανάτου]

 

(Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, Λόγοι περί μοίρας και προνοίας, περί θανάτου, και περί της μελλούσης κρίσεως, μετάφραση Ευάγγελος Γ. Καρακοβούνης, 1η έκδ., Αθήνα, Αποστολική Διακονία της Εκκλησίας της Ελλάδος, 1998)

 

[1] Α΄ Θεσ. 5,1.

Πηγή: alopsis.gr

 

Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2020

Δ' ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ 2020 (Ομιλία π.Ευθυμίου Μπαρδάκα)


 

ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΒΙΝΤΕΟ - Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ Π. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ (ΣΠΕΤΣΩΝ)



Βίντεο τραβηγμένο σε ένα από τα δικαστήρια που σύρθηκε ο μακαριστός Γέροντας των Σπετσών π. Χρυσόστομος Σπύρου κατά τα μέσα της δεκαετίας του 1980 από τον φιλοοικουμενιστή δεσπότη της Ύδρας Ιερόθεο Τσαντίλη. Διακρίνονται συμπαραστάτες και κληρικοί της Εκκλησίας των Γνησίων Ορθοδόξων, όπως ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Κιούσης (στο 21:17 ο Γέροντας ασπάζεται την δεξιά του).

Η κύρια κατηγορία ήταν "αντιποίηση αρχής". Έγινες πολλές δίκες, αλλά και παρατράγουδα, αφού ο ίδιος ο Ιερόθεος βρέθηκε επικεφαλής μανιασμένων οπαδών του που επιτέθηκαν, έσπασαν τις πόρτες της Μονής και κακοποίησαν τον Γέροντα και τις μονα
χές, παρουσία αστυνομικών, οι οποίοι τους συνέλαβαν και τους εγκατέλειψαν στην εθνική οδό κοντά στη Κόρινθο. Όλα τα στοιχεία για τον διωγμό συγκεντρώνονται και θα εκδοθούν συν Θεώ προσεχώς. Στο τέλος ο Γέροντας αθωώθηκε από τα πολιτικά δικαστήρια (η επίσημη Εκκλησία τον "καθαίρεσε"), αλλά και δικαιώθηκε από τον Θεό και τους ανθρώπους (υπάρχει και εγκωμιαστική προς αυτόν επιστολή από την Σύνοδο της Ρωσικής Διασποράς υπό τον Άγιο Φιλάρετο Νέας Υόρκης).

Νικόλαος Μάννης
Εκπαιδευτικός 



ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΜΕ ΤΟ ΠΑΤΡΙΟ 1925 (0μιλία Επισκόπου Γαρδικίου κ. Κλήμεντος)