A

A

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)
† Κύριε, τὰ χείλη μου ἀνοίξεις, καὶ τὸ στόμα μου ἀναγγελεῖ τὴν αἴνεσίν σου (Ψαλ. 50,17)

ΚⲀⲖⲎ ⲤⲀⲢⲀΚⲞⲤⲦⲎ! ΚⲀⲖⲞⲚ ⲀⲄⲰⲚⲀ!

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2014

BΡΥΞΕΛΛΕΣ: OIKOYΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΤΗΝ "ΟΡΘΟΔΟΞΗ" ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ (ΦΩΤΟ)

DSC_6891

DSC_6843

DSC_6894
Βρυξέλλες, Πορφύρης Δ./Σταφυλά ΠΚαθολικοί,
Προτεστάντες, Αγγλικανοί,Ορθόδοξοι συμπροσευχήθηκαν για την ενότητα των χριστιανών στον Καθεδρικό της ελληνικής ορθόδοξης Εκκλησίας στις Βρυξέλλες στις 23/01/14.
Tα infocatho.be , orthodoxie.com και η ιστοσελίδα του διεκκλησιαστικού κέντρου, με συνεχόμενες ανακοινώσεις τους διατυμπάνιζαν όλο αυτό το διάστημα την έναρξη της “εβδομάδας προσευχής για την  ενότητα των χριστιανών” (18-25 Ιανουαρίου).

 Λίγο ως πολύ οικουμενιστικές προσευχές πραγματοποιήθηκαν παντού στο Βέλγιο.Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που αποτελεί παράδοση πλέον ετών για την χώρα αυτή. Η οικουμενιστική προσευχή διοργανώνεται από το CIB (Διεκκλησιαστική Επιτροπή Βρυξελλών) και επικεντρώνεται κάθε φορά σ΄ένα θέμα που αναλαμβάνει μια διομολογιακή ομάδα κάποιας χώρας να προετοιμάσει. Αυτή τη χρονιά οι χριστιανοί του Καναδά επέλεξαν το θέμα “Μεμέρισται ο Χριστός;”

DSC_6954
Πολυάριθμοι οικουμενιστικού χαρακτήρα εσπερινοί αλλά και διαλέξεις και συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης πραγματοποιήθηκαν αυτήν την εβδομάδα. Στα πλαίσια αυτής της πρωτοβουλίας η κορυφαία σύναξη αυτού του τύπου οικουμενιστικής προσευχής πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιανουαρίου στις 8.00 μμ στον ελληνικό ορθόδοξο Καθεδρικό ναό των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ.Παρούσες δια της υψηλότερης εκπροσώπησης ήταν οι 4 σημαντικότερες χριστιανικές Εκκλησίες του Βελγίου.Οι εκπρόσωποι αυτοί συνυπέγραψαν το Status της Concertation των Χριστιανικών Εκκλησιών του Βελγίου. Αυτό αποτελεί, όπως αναφέρει το ίδιο ειδησεογραφικό που καλύπτει εκτενώς την εκδήλωση “μια δυνατή απόδειξη μαρτυρίας της από κοινού βαθιάς τους επιθυμίας να συμπροσευχηθούν και να εργαστούν μαζί.”

Η οικοδέσποινα της βραδιάς, Ορθόδοξη Εκκλησία εκπροσωπήθηκε από τον νέο Μητροπολίτη Βελγίου που για πρώτη φορά δεν είναι έλληνας αλλά είναι ελληνιστής φλαμανδικής καταγωγής με σπουδές στην Θεσσαλονίκη, σεβ.Αθηναγόρας Peckstadt. Η Ενωμένη Προστεσταντική Εκκλησία Βελγίου εκπροσωπήθηκε από τον Πρόεδρο του Συνοδικού Συμβουλίου της, πάστορα Steven Faite. Η Αγγλικανική Εκκλησία, από τον Πρόεδρο της Κεντρικής της Επιτροπής Chanoine Robert, ενώ εκ μέρους της Καθολικής Εκκλησίας παραβρέθηκε η υψηλότερη αρχή της, ο αρχιεπίσκοπος Adré Joseph Léonard που εκφώνησε και το κήρυγμα.
DSC_6987

DSC_7008 (1)

DSC_6932






























ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/

ΒΟΣΤΟΝΗ:"ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ" ΣΕ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ (ΦΩΤΟ)

Συνεχίζονται σε όλον τον κόσμο οι οικουμενιστικές προσευχές με συμμετοχή της  "Ορθόδοξης Εκκλησίας"
124
 Βρυξέλλες, Πορφύρης Δ/Σταφυλά Π

     O Καρδινάλιος  Sean χοροστάτησε σε μια οικουμενική συμπροσευχή για τους “Μάρτυρες” που συνδιοργάνωσε η Κοινότητα του Sant’Egidio και το Γραφείο των Οικουμενικών  και Διαθρησκευτικών Υποθέσεων. Πρόκειται για μια “προσευχή άνευ προηγουμένου” σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Αρχιεπισκοπής Roman Catholic of Boston.Η συμπροσευχή πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της πρωτοβουλίας-θεσμού “Προσευχή για την ενότητα των Χριστιανών”.Συμμετείχαν οι επικεφαλείς των χριστιανικών εκκλησιών της περιοχής της Βοστόνης για να τιμήσουν τη μνήμη όλων εκείνων που θυσιάστηκαν για το Ευαγγέλιο.Η συμπροσευχή τελέστηκε το Σάββατο 25/01/14 στις 2.00 το μεσημέρι τοπική ώρα στη Basilica Our Lady of Perpetual Help της ( Mission Church ) , στην Bοστόνη.
Οι υψηλόβαθμοι εκπρόσωποι των χριστιανικών Εκκλησιών που συμμετείχαν ήταν ο  Rev Jeffrey Brown της 12ης Βαπτιστικής Εκκλησίας , Roxbury,η πάστορας   Laura Everett Εκτελεστική Διευθύντρια του  Συμβουλίου των Εκκλησιών της Μασσαχουσέτης,ο ηγούμενος  Mωυσής  της Κοπτικής εκκλησίας του Αγίου Μάρκου, ο μητροπολίτης Μεθόδιος της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας της Βοστόνης και της Νέας Αγγλίας. Κάποια από τα γκρουπ τα οποία εκπροσωπήθηκαν :
Εθνικές Αποστολές που παραβρέθηκαν:Κορέα ,Ουγκάντα ,Κένυα,Κίνα Φιλιππίνες,Βιετνάμ,Νιγηρία,Χαλδαίοι,Ιταλία,Βραζιλία,Αργεντινή,Γαλλία,Αιτή,Κολομβία,Αίγυπτος,Συρία,Ιράκ,Ινδία και πολλές άλλες.
Καθολικές Εκκλησίες Sui iuris ( από μόνες τους)  και ομάδες: μαρονίτες , μελκίτες, syro-malabar, Αιθιοπική Εκκλησία,Ερυθραίας,Αιγύπτου,Boston College , Focolare , Nέος Δρόμος , catholique Alpha ,Αδερφές του  Saint-Joseph , Rédemptoristes , Assomptionnistes ,Γραφείο Θρησκευτικής Εκπαίδευσης , πολυάριθμες ενορίες.
Ορθόδοξες Εκκλησίες που συμμετείχαν: Ελληνική Ορθόδοξη Μητρόπολη της Βοστόνης,Ρουμανική Ορθόδοξη,Ουκρανική, Αντιοχείας; και πολλές ακόμη.
Εκκλησίες της Ανατολής: Κόπτικη Εκκλησία υπό τον  Ηγούμενο Μωυσή με μια συμμετοχή έως και 100 πιστών, Αρμενική Αποστολική Εκκλησία, Malankara Orthodox Syrians  .
Οι κύριες Προτεσταντικές Εκκλησίες : Μαζικό Συμβούλιο των Εκκλησιών περισσότερο Πρεσβυτεριανή,UCC , Επισκοπική,Κοινότητα του Χριστού,οι Ενωμένοι Μεθοδιστές – De Sudbury ,ο Στρατός της Σωτηρίας κ.α
Ευαγγελικές Εκκλησίες και ομάδες:Ιστορική Εκκλησία των Μαύρων,Πεντηκοστιανοί,Ευαγγελική:Ανήκουσα Εκκλησία, InterVarsity Χριστιανών Οπαδών,Εκκλησία των 10 Ημερών , Κέντρο του Θεού Εμμανουήλ, Άλφα Νέα Αγγλία, Gordon College.
nnnn

oil

2


 ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/

Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2014

ΤΑ «7» ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ



Α´ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ: Ἐγωϊσμός - Κενοδοξία - Ὑποκρισία - Πεῖσμα - Ἀνυποταξία - Καύχησις - Οἴησης - Εἰρωνία - Καλωπισμός - Φαντασία - Κατάκριση

Β´ ΠΛΕΟΝΕΞΙΑ: Ἱεροσυλία - Ἐπιορκία - Κλοπῆ - Ψεῦδος - Ἀδικία - Ἁρπαγή - Ἀνελεημοσύνη - Χαρτοπαιξία - Σκληρότης - Σιμώνια.

Γ´ ΑΣΕΛΓΕΙΑ: Αἱμομιξία - Κτηνοβασία, Πτηνοβασία - Ἀρσενοκοιτία - Μοιχεία - Πορνεία - Συγκυλισμός - Αὐνανισμός - Ἀνωμαλία (παρά φύσιν) - Ἄσεμνη περιβολή - Ἄσεμνα καί ἀκατάλληλα θεάματα.

Δ´ ΦΘΟΝΟΣ: Φόνος - Ἐκτρώσεις - Μνησικακία - Προδοσία - Ἀπάτη - Φιλονικία - Ζήλεια - Ἀχαριστία - Ἐπιβουλή - Ψευδορκία - Συκοφαντία, διαβολή.

Ε´ ΓΑΓΤΡΙΜΑΡΓΕΙΑ: Λαιμαργία - Μέθη - Κατάργηση νηστείας - Κάπνισμα, Ναρκωτικά - Πολυφαγία - Σπατάλη χρημάτων - Ἰδιοτροπία φαγητῶν - Λαθροφαγία - Μιαροφαγία - Ἐμετός πολυφαγίας.

ΣΤ´ ΘΥΜΟΣ: Βλασφημία - Αἰσχρολογία - Μίσος - Κατάρες - Ξυλοδαρμός - Φασκέλωμα - Ὑβρεολόγιο - Ἀδιαλαξία - Ἀκηδία - Ἔχθρα, Μαγεία.

Ζ´ΑΚΗΔΙΑ:
Ἀμέλεια - Ὑπνηλία - Τεμπελιά - Ὄχι προσευχή - Ὄχι ἐκκλησιασμός - Ὄχι ἀνάγνωση ἱερῶν βιβλίων - Καταφρόνησις - Ὀκνηρία - Ἀμορφωσιά Εὐαγγελίου - Καταλαλιά.


ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΗ Η ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ;

ΚΥΡΙΑΚΗ στην Ανάσταση του Κυρίου (Παναγία Τριάς ο Θεός ελέησον ημάς).


ΔΕΥΤΕΡΑ – στους αγίους Ταξιάρχες (Άγιοι Αρχάγγελοι, πρεσβεύσατε υπέρ εμού).



ΤΡΙΤΗ – στον άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο και Βαπτιστή. (Βαπτιστά του Χριστού, πρέσβευε υπέρ εμού).


ΤΕΤΑΡΤΗ – στην σταύρωση του Κυρίου και στην Υπεραγία Θεοτόκο. (Σταυρέ του Χριστού, σώσον με τη δυνάμει σου και Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς).














ΠΕΜΠΤΗστους αγίους Αποστόλους και τον άγιο Νικόλαο. (Άγιοι Απόστολοι, πρεσβεύσατε υπέρ εμού και, Άγιε Νικόλαε, πρέσβευε υπέρ εμού).



ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – στην σταύρωση του Κυρίου. (Σταυρέ του Χριστού, σώσον με τη δυνάμει σου).



ΣΑΒΒΑΤΟ – στους αγίους Πάντες. (Άγιοι Πάντες, πρεσβεύσατε υπέρ εμού).



Ἅγιος Γρηγόριος Ἐπίσκοπος Νύσσης (10 Ἰανουαρίου)





«Πατήρ Πατέρων και Νυσσαέων Φωστήρ» 

Ο Άγιος Γρηγόριος γεννήθηκε στη Νεοκαισάρεια του Πόντου το 332 μ.Χ. και ήταν αδελφός του Μεγάλου Βασιλείου. Παίρνει την ίδια μόρφωση με τον μεγάλο του αδελφό, ξεχωρίζει δε κι αυτός για την ευφυΐα του, την επιμέλεια του και την φιλοσοφικότατη ιδιοφυΐα του και είχε χειροτονηθεί αναγνώστης.

Ο Γρηγόριος νυμφεύεται τη Θεοσέβεια, (πραγματικά αγία γυναίκα), που γρήγορα την αρπάζει ο θάνατος. Ισχυρός χαρακτήρας καθώς ήταν, δεν απελπίζεται, και στα σαράντα του χρόνια γίνεται επίσκοπος Νύσσης (σήμερα Νεμσεχίρ), μιας κωμοπόλεως της Καπαδοκίας. Οι Αρειανοί, όμως, του έφεραν μεγάλες ενοχλήσεις. Αντιλαμβανόμενοι, ότι στο πρόσωπό του η αίρεσή τους θα είχε σπουδαιότατο πολέμιο, σχεδίασαν να τον εξοντώσουν. Τον κατηγόρησαν λοιπόν, ότι εξελέγη Επίσκοπος αντικανονικά και σφετερίσθηκε χρήματα της Εκκλησίας. Τις κατηγορίες υπέβαλε κάποιος με το όνομα Φιλόχαρης, όργανο των Αρειανών, προς τον διοικητή του Πόντου Δημοσθένη, προς τον οποίο ο Μέγας Βασίλειος έγραψε και επιστολή. Για την κατηγορία της καταχρήσεως παρακάλεσε να γίνει ο έλεγχος για να δειχθεί η συκοφαντία, για την αντικανονική χειροτονία λέγει ότι η ευθύνη είναι δική του, διότι αυτός χειροτόνησε και ότι, σε κάθε περίπτωση, δεν είναι σωστό να δικάσει επί της υποθέσεως αυτής σύνοδος Επισκόπων, των οποίων η εκκλησιαστική θέση δεν ήταν σε κανονική τάξη.

Η επίκληση του Βασιλείου απέβη άκαρπη. Ο αυτοκράτορας Ουάλης ήθελε να 
αποφευχθεί το θέμα. Το 376 μ.Χ. ο Γρηγόριος καθαιρείται ερήμην από σύνοδο Αρειανών Επισκόπων του Πόντου και της Γαλατίας. Και ο Γρηγόριος, καταδιωκόμενος, αναγκαζόταν να πλανάται και να κρύβεται. Η περιπέτεια έληξε τον Αύγουστο του έτους 378 μ.Χ., όταν απέθανε ο Ουάλης. Ο Γρηγόριος επανήλθε στη Νύσσα, όπου του επιφυλάχθηκε θριαμβευτική υποδοχή.
Κατά το φθινόπωρο του 379 μ.Χ. έλαβε μέρος στη Σύνοδο της Αντιόχειας, η οποία συνήλθε ιδίως για την αίρεση του Απολλιναρίου. Ο Απολλινάριος, ερμηνεύοντας κατά γράμμα χωρίο της Αγίας Γραφής (κατά Ιωάννη α' 14), υποστήριζε ότι ο Θεός Λόγος έγινε σάρκα, όχι σάρκα και ψυχή. Αρνήθηκε τον ανθρώπινο νου, την ανθρώπινη ψυχή και θέληση του Ιησού Χριστού ως στοιχεία διασπαστικά της ενότητός Του και αντίθετα προς την τελειότητά Του και αντικατέστησε τα στοιχεία αυτά με τη θεία επενέργεια. Δίδασκε, δηλαδή, στην ουσία, ότι ο Ιησούς Χριστός δεν είναι τέλειος Θεός ούτε τέλειος άνθρωπος. Πολλοί νόμιζαν ότι ο Απολλινάριος δέχθηκε την επίδραση της πλατωνικής και νεοπλατωνικής φιλοσοφίας, αλλά το πιθανότερο είναι, καθώς πιστεύει ο Γρηγόριος Νύσσης, ότι αφετηρία στη χριστολογική του διδασκαλία είναι χωρίο επιστολής του Αποστόλου Παύλου (προς Θεσσαλονικείς Α', ε' 23). Στη Σύνοδο ο Άγιος ανασκεύασε τις κακόδοξες θεωρίες του Απολλιναρίου. Επίσης, η Σύνοδος του ανέθεσε αποστολή για την Εκκλησία της Βαβυλωνίας και με την ευκαιρία αυτή επισκέφθηκε και τους Αγίους Τόπους.

Ο Θεός τον αξιώνει επίσης, να γίνει το κυριότερο όργανο Του στη Β' Οικουμενική σύνοδο, το 381 μ.Χ. στην Κωνσταντινούπολη, και κατατροπώνει στην κυριολεξία τους πνευματομάχους του Μακεδονίου, με «... τη μάχαιρα που δίνει το Πνεύμα και η οποία είναι ο λόγος του Θεού» (Προς Έφεσίους στ' 17). Στις συζητήσεις εκείνες, ο Γρηγόριος ο Νύσσης τόσο πολύ είχε διακριθεί, ώστε ονομάστηκε «Πατήρ Πατέρων και Νυσσαέων Φωστήρ». Ο δε Μέγας Θεοδόσιος τον ονόμασε στύλο της Ορθοδοξίας. Πέθανε ειρηνικά, αφού άφησε πολύ αξιόλογα έργα: ερμηνευτικά, δογματικά, κατηχητικά, λόγους ηθικούς, εορταστικούς, εγκωμιαστικούς, επιταφίους και έναν επιμνημόσυνο στον αδελφό του Μέγα Βασίλειο.



Ἀπολυτίκιον  
Ἦχος γ’. Θείας πίστεως.


Θεῖον γρήγορσιν, ἐνδεδειγμένος, στόμα σύντονον, τῆς εὐσέβειας, ἀνεδείχθης Ἱεράρχα Γρηγόριε τὴ γὰρ σοφία τῶν θείων δογμάτων σου, τῆς Ἐκκλησίας εὐφραίνεις τὸ πλήρωμα. Πάτερ ὅσιε, Χριστὸν τὸν Θεὸν ἱκέτευε, δωρήσασθαι ἠμὶν τὸ μέγα ἔλεος.

Κοντάκιον
Ἦχος α’. Χορός Ἄγγελικός

Τῆς Ἐκκλησίας ἔνθεος Ἱεράρχης, καί τῆς σοφίας σεβάσμιος μυστολέκτης, Νύσσης γρήγορος νοῦς Γρηγόριος, σὺν Ἀγγέλοις χορεύων, καί ἐντρυφών τῷ θείῳ φωτί, πρεσβεύει ἀπαύστως ὑπέρ πάντων ἡμῶν.

Ἕτερον Κοντάκιον
Ἦχος β’. Τὴν ἐν πρεσβείαις.

Τὸ ὄμμα τῆς ψυχῆς, γρηγορῶν Ἱεράρχα, ὡς γρήγορος Ποιμήν, ἀνεδείχθης τῷ κόσμῳ, καὶ ράβδω τῆς σοφίας σου, παμμακάριστε Ὅσιε, πάντας ἤλασας, τοὺς κακοδόξους ὡς λύκους, ἀδιάφθορον, διατηρήσας τὴν ποίμνην, Γρηγόριε πάνσοφε.


Τετάρτη 22 Ιανουαρίου 2014

Σύναξις τῆς ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ τῆς ἐπονομαζομένης «ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ» (21 Ἰανουαρίου)





Ανεβαίνοντας τη σκάλα που βρίσκεται στα αριστερά της κεντρικής πύλης του καθολικού της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου υπάρχει  παρεκκλήσιο αφιερωμένο στην Παναγία την Παραμυθία. Μέσα σ’ αυτό μεταφέρθηκε μετά την τέλεση του θαύματος, που θα περιγράψουμε, η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, τοιχογραφία του 14ου αι. που βρισκόταν άλλοτε στη  δεξιά άκρη τοῦ εξωνάρθηκα.

Παλαιά υπήρχε η συνήθεια, βγαίνοντας οι πατέρες από το Καθολικό, μετά το τέλος της ακολουθίας του Όρθρου, να ασπάζονται την εικόνα της Παναγίας που υπήρχε στον εξωνάρθηκα. Εκεί ο Ηγούμενος έδινε τα κλειδιά της κλεισμένης για τις βραδυνές ώρες πύλης της Μονής στον θυρωρό για να ανοίξει.

Κάποια χρονιά, αρχές του 14ου αι., στις 21 Ἰανουαρίου, τελείωσε ο Όρθρος. Οι πατέρες αποσύρθηκαν στα κελλιά τους για να αναπαυθούν, μέχρι να αρχίσουν τα καθημερινά τους διακονήματα. Τότε θα ανοιγόταν και η πύλη της Μονής. Δεν γνώριζαν ότι έξω από αυτήν παραμόνευαν πειρατές,- τότε ήταν μάστιγα στο Αιγαίο πέλαγος-, που την είχαν περιλυκλώσει, έτοιμοι να εισβάλλουν για να καταστρέψουν τα πάντα.

Στο ναό βρισκόταν μόνος ο Ηγούμενος, αφοσιωμένος στην προσευχή του. Πετάχτηκε ξαφνικά ακούοντας μια φωνή, που δεν έμοιαζε με φωνή ανθρώπου. Έντρομος κοίταξε γύρω του. Δεν είδε κανένα. Έξάλλου κανένας δεν ήταν μέσα στό ναό. Και όμως κάποιος μίλησε. Συγκέντρωσε την προσοχή του και γεμάτος φόβο κατάλαβε ότι η φωνή προερχόταν από την εικόνα της Θεομήτορος. Με ευλάβεια τέντωσε το αυτί του για να ακούσει. Άκουσε τότε τη φωνή της Παναγίας να λέει: «Μην ανοίξετε σήμερα την πύλη της Μονής, αλλά αφού ανεβείτε στα τείχη, να διώξετε τους πειρατές».

Κατάπληκτος ο Ηγούμενος προσήλωσε τα μάτια του στην εικόνα της Θεοτόκου. Αντίκρυσε τότε ένα εκπληκτικό θαύμα.

Η μορφή της Παναγίας ήταν ζωντανή. Το βρέφος Ιησούς που κρατούσε στα χέρια της πήρε και αυτό ζωή. Κίνησε το δεξί του χέρι και έκλεισε το στόμα της αγίας Μητέρας του, στρέφοντας προς αυτήν το φωτεινό πρόσωπό του.

Μια γλυκιά παιδική φωνή ακούστηκε να λέει: «Μη,  Μητέρα μου, μην τους το λες. Άφησε τους να τιμωρηθούν, όπως τους αξίζει, γιατί αμελούν τα μοναχικά τους καθήκοντα».

Τότε η Κυρία Θεοτόκος με μεγάλη μητρική παρρησία  προς τον μονογενή Υιόν της, σήκωσε ελαφρά το χέρι, συγκράτησε το χεράκι του, έκλινε λίγο προς τα δεξιά το θείο της πρόσωπο και επανέλαβε πιο έντονα : «Μην ανοίξετε σήμερα την πύλη της Μονής, αλλά αφού ανεβείτε στα τείχη, να διώξετε τους πειρατές…Και κοιτάξτε να μετανοήσετε, γιατί ο Υιός μου είναι οργισμένος μαζί σας». Επανέλαβε δε και για τρίτη φορά την προειδοποίηση: «Σήμερα, μην ανοίξετε την πύλη της Μονῆς…». Μετά το διάλογο η Κυρία Θεοτόκος και το Πανάγιο Βρέφος της αποκαταστάθηκαν πάλιν σαν εικόνα.

Ο Ηγούμενος γεμάτος θαυμασμό συγκάλεσε όλους τους Πατέρες, διηγήθηκε σ’ αυτούς τα υπερφυσικά γεγονότα που συνέβησαν και τους επανέλαβε τα λόγια που είχε ακούσει από τα χείλη της Παναγίας και του Θείου Βρέφους προς την Μητέρα του.

Όλοι με κατάπληξη στράφηκαν προς το μέρος της θαυματουργού εικόνας. Και η κατάπληξη τους αυξήθηκε. Η παράσταση της εικόνας ειχε μεταμορφωθεί. Η σύνθεση μεταβλήθηκε ολοκληρωτικά και δεν έμοιαζε καθόλου με την παλαιά εικόνα. Διατηρήθηκε η μορφή όπως φαίνεται σήμερα. Η Παναγία να κρατά το χέρι του Χριστού κάτω από το στόμα της και να κλίνει το κεφάλι της δεξιά για να το αποφύγει. Η έκφραση του προσώπου της είναι γεμάτη απέραντη επιείκεια, αγάπη, συμπάθεια και μητρική στοργή. Ο Χριστός παρόλο που παριστάνεται ως βρέφος έχει αυστηρό πρόσωπο ως Κριτής.

Η εικόνα αυτή είναι πράγματι αχειροποίητος, διότι κατασκευάστηκε στη μορφή που είναι σήμερα, όχι από ανθρώπινο χέρι, αλλά από τη Χάρη του Θεού, μετά τη θαυματουργική επέμβαση της Παναγίας μας για τη διάσωση της Μονής. Ονομάστηκε «Παναγία Παραμυθία», δηλαδή Παρηγορήτρια. Και δικαίως· διότι όπως λένε οι προσκυνητές της Μονής, που δεν χορταίνουν να την βλέπουν, η θέα της γλυκιάς έκφρασης του προσώπου της Παναγίας ξεκουράζει, αναπαύει, γαληνεύει και παρηγορεί τη ψυχή του ανθρώπου.

Με το θαύμα αυτό φανερώνεται για άλλη μια φορά η μητρική παρρησία της Θεοτόκου στο να μεσιτεύει για τις αμαρτίες των ανθρώπων «προς τον Υιόν και Θεόν της» και οι σωτήριες πρεσβείες της με τις οποίες απαλάσσονται από τα δεινά που δίκαια τους αξίζουν για το πλήθος των αμαρτιῶν τους.

Η εικόνα μεταφέρθηκε στο ιδιαίτερο παρεκκλήσιο της Παραμυθίας. Μπροστά σ’ αυτήν οι μοναχοί διατηρούν ακοίμητο κανδήλι, ψάλλουν καθημερινά Παράκληση και τελείται κάθε Παρασκευή Θεία Λειτουργία. Παλαιότερα υπήρχε η συνήθεια οι κουρές των μοναχών να γίνονται σ’ αυτό το παρεκκλήσιο.

Με αυτή την εικόνα συνδέεται και ο βίος του Ὁσίου Νεοφύτου, ο οποίος διετέλεσε «προσμονάριος», δηλαδή φύλακας και διακονητής του παρεκκλησίου  της  Παραμυθίας.

Ο Ὅσιος βρισκόταν σε αποστολή και υπηρεσία εκ μέρους της Μονής για ένα χρονικό διάστημα σε κάποιο μετόχι της, στην Εύβοια. Εκεί αρρώστησε βαρειά. Παρακάλεσε τότε την Παναγία να τον αξιώσει να πεθάνει στη μονή της μετανοίας του. Άκουσε αμέσως τη φωνή της Παναγίας να του λέει: «Νεόφυτε, πήγαινε στη μονή σου και μετά από ένα χρόνο να ετοιμασθείς για την έξοδο σου από τη ζωή». Ευχαριστώντας θερμά την Παναγία ο Όσιος για την παράταση της ζωής που του δόθηκε, είπε στον υποτακτικό του να ετοιμασθούν για την επιστροφή στη μονή.

Πράγματι, μετά την παρέλευση ενός έτους, μια μέρα αφού κοινώνησε τα άχραντα μυστήρια, ανεβαίνοντας τη σκάλα μπροστά από το παρεκκλήσιο της Παραμυθίας, άκουσε πάλι τη φωνή της Παναγίας: «Νεόφυτε, ο καιρός της εξόδου σου έφθασε». Όταν πήγε στο κελλί του αδιαθέτησε και αφοῦ έλαβε συγχώρηση από όλους τους πατέρες της αδελφότητας, παρέδωσε το πνεύμα του στον Κύριο.


Ἀπολυτίκιον
Της ποίμνης κυκλωθείσης υπό των πολεμίων,  και των διωκτών υλακτούντων κατά των σων προβάτων,  προσείπας τω δούλω σου Αγνή, καθ’ ύπαρ φωνήσασα αυτώ.  δια τούτο και χορείαι των μοναστών, σοι κράζουσι Θεοτόκε.  Δόξα τη αντιλήψει σου Σεμνή, δόξα τη προστασία σου,  δόξα Παραμυθία, σοί μόνη Πανύμνητε.


Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2014

Ὁ Ἃγιος Ἰσίδωρος καί οἱ 72 μάρτυρες.Τούς ἒπνιξαν οἱ ρωμαιοκαθολικοί τήν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων ἐπειδή δέν πρόδωσαν τήν πίστη τους (8 Ἰανουαρίου)







Στις περιοχές όπου τα Θεοφάνεια το νερό παγώνει η διαδικασία αγιασμού των νερών είναι διαφορετικη.Πρώτα κόβεται ένα κομμάτι πάγου,συνήθως σε σχήμα σταυρού και έπειτα βυθίζεται ο σταυρός από τον επίσκοπο ή τον ιερέα.






Την ίδια διαδικασία ακολούθησε και ο ιερέας Ισίδωρος στον ποταμό Ομόβζχα(σήμερα Εμαζόγκι)στο Γιούριεβ της Εσθονίας.

Μόλις αγίασε τα ύδατα του ποταμού κατά την ημέρα των Θεοφανείων συνελήφθη μαζί με τους ενορίτες που παρεβρέθηκαν στην ακολουθία.Σύνολο 73 άτομα.Η αιτία που τους συνέλαβαν ήταν ότι δεν ήθελαν να γίνουν ρωμαιοκαθολικοί.

 Ο ιερέας Ισίδωρος είχε από καιρό μπει στο στόχαστρο,επειδή  ενίσχυε τους ορθοδόξους για να μην προδώσουν την πίστη τους ακόμη και αν τους βασανίσουν.

Αφού τους φυλάκισαν τους έδωσαν ένα μικρό χρονικό περιθώριο.Εν τω μεταξύ ήρθε και η δικαστική απόφαση η οποία πάρθηκε στο Γιούριεβ παρουσία του ρωμαιοκαθολικού επισκόπου Ανδρέα και των ευγενών της πόλης.Σε αυτό το χρονικό διάστημα ο π.Ισίδωρος είχε ενισχύσει ακόμη περισσότερο την πίστη των ενορίτών τους οποίους και κοινώνησε με τα τίμια δώρα που έφερε επάνω του.Μεταξύ τους βρισκόνταν και πολλές γυναίκες και παιδιά.



Αφού είδαν την σταθερότητα της πίστης των ορθοδόξων,αποφάσισαν να τους πνίξουν.Τους χτύπησαν και τους έσυραν στο ποτάμι στο οποίο είχαν τελέσει τον αγιασμό και τους έσπρωξαν μεσά στην τρύπα σε σχήμα σταυρού που είχαν ανοίξει.

 Την άνοιξη,όταν οι πάγοι έλιωσαν εμφανίστηκαν τα λείψανα των 73 μαρτύρων τα οποία οι πιστοί άρχισαν να τιμούν.Η αγιοκατάταξή τους έγινε το 1897.
Όλα αυτά συνέβησαν το 1472.


Η μνήμη τους τιμάται στι 8 Ιανουαρίου.
Σημείωση-Παρότι το 1463 ο μεγάλος πρίγκηπας Ιωάννης ο 3ος της Μόσχας είχε υπογράψει ένα σύμφωνο με τους ιππότες της Livonia το οποίο έλεγε όπως να σεβαστούν την ελευθερία των ορθοδόξων και να μην τους επιβάλλουν τον ρωμαιοκαθολικισμό,οι γερμανοί καθολικοί ιππότες δεν το σεβάστηκαν.Απείλησαν και βασάνισαν τον ορθόδοξο λαό.Και ο πιο μεγάλος προστάτης της Ορθοδοξίας ήταν ο Άγιος ιερομάρτυρας Ισίδωρος.


 Πηγή:  proskynitis.blogspot.com